Žiema ir bėgimas – įmanoma?

Žiema ir bėgimas – įmanoma?

Žiema ir bėgimas – tikrai ne visiems tarpusavyje sąsajų turintis derinys. Slidus paviršius, dažna minusinė temperatūra, šaltas vėjas, tamsus vaizdas pro langą ir t.t. Žiemą vyrauja begalės pasiteisinimų ir trikdžių apsiauti sportinius batelius ir treniruotei pasirinkti bėgimą, todėl parkuose šiuo metu dažniau pamatysime bėgiojančius profesionalus, nei mėgėjus, kurie bėga dėl malonumo. Atrodytų, kad tai visai normalu, nes tokiomis oro sąlygomis daugeliui bėgimas nekelia itin didelio malonumo. Tačiau, bėgimas žiemą yra tikrai įmanomas ir jis tikrai gali būti kur kas pozityvesnis nei atrodo iš pirmo žvilgsnio. Tiesiog reikia šiek tiek įsigilinti ir įdėti papildomų pastangų, norint, kad bėgimą žiemą paverstumėme realybe. Trumpai aptarkime – į ką reikia atkreipti dėmesį, norint pradėti bėgioti arba ir toliau tęsti bėgimą žiemą?

Apšilimas ir atsipalaidavimas.

Skirtingai nei vasarą, kuomet lauke 20 laipsnių šilumos, žiemą oro temperatūra išėjus į lauką nepasitinka itin maloniai. Todėl prieš išbėgant jau reikėtų būti atlikus ,,namų darbus‘‘ ir trumpą mankštą ar apšilimą derėtų pasidaryti namuose, šiltoje temperatūroje. Tam puikiai tinka dinaminiai tempimo pratimai, keletas cardio pratimų. Jau būsite šiek tiek įšilę, raumenys bus kur kas geriau paruošti treniruotei ir bėgimą pradėsite kiek maloniau.
Žinoma, lygiai taip pat ir treniruotės baigiamosios dalies nerekomenduotumėme atlikti vėsioje aplinkoje – po bėgimo reikėtų kuo greičiau grįžti į šiltą aplinką ir volavimąsi ar tempimo pratimus atlikti ten. Taip pat reikėtų nepamiršti kuo greičiau pasikeisti sušlapusios ir vėsios aprangos.

Skysčiai.

Žiemą sportuojant lauke troškulys tarsi neegzistuoja. Dažnai mums taip atrodo, bet taip nėra. Lygiai taip pat kaip ir vasarą, žiemą po bėgimo privaloma atstatyti prarastus skysčius. Jei šaltoje oro temperatūroje nesuprakaitavote, tai dar nereiškia, kad jūsų kūnui nereikia atgauti prarastų skysčių. Dehidratacija nepriklauso nuo oro temperatūros, nors šis reiškinys ir aktualesnis kuomet vyrauja karštis. Tačiau ir žiemą jūsų darbingumas gali nukristi, jei neaprūpinate savo kūno skysčiais.

Apranga.

Tinkamas bėgimo aprangos pasirinkimas yra vienas iš svarbiausių ir daugiausiai žmonės keliančių klausimų faktorių. Dažniausiai, kuomet temperatūra nukrenta šiek tiek žemiau nulio, pakanka dviejų sluoksnių. Pirmajam sluoksniui puikiai tinka ,,termo‘‘ drabužiai, o antrajam ne storos striukės, kurios puikiai apsaugotų jus nuo vėjo. Reikia prisiminti, kad į lauką lekiate bėgti, o ne pasivaikščioti, todėl su apranga nereikia persistengti ir nesirengti per daug drabužių. Išėjus į lauką neturėtumėte jaustis itin šiltai, nes kuomet šiek tiek prabėgsite, jums pasidarys karšta, todėl turėtumėte apsirengti taip, kad išėjus į lauką jaustumėte šiokį tokį šaltį. Atminkite, kad dienos žiemos metu kur kas trumpesnės ir matomumas kelyje taip pat nėra labai geras, todėl labai svarbu turėti aksesuarų, kurie atspindėtų šviesą. Taip pat nepamirškite kepurės ir pirštinių.

Avalynės pasirinkimas žiemos laikotarpiu taip pat kelia nemažai diskusijų. Tačiau, daugelis reguliariai mieste bėgiojančių žmonių yra linkę rinktis tą pačią avalynę kaip ir vasarą. Šaligatviai yra valomi, todėl tai daug problemų nekelia ir priežasčių kardinaliai keisti avalynę nėra. Kitų paviršių (sniego, ledo) avalynės pasirinkimas yra kur kas sudėtingesnis procesas ir tam reikėtų kreiptis į profesionalus.

Kas dar?

Tikrai nemažai žmonių apskritai praranda motyvacija judėti (bėgti) žiemą. Gaivinant savo motyvaciją rekomenduočiau išbandyti keletą metodų. Pirmiausia, išsikelti tikslą, kuris būtų realus ir ne per daug sunkiai pasiekiamas. Pvz., nubėgti pirmus 5 km., sudalyvauti žiemos bėgimo varžybose (dėl esamos situacijos dabar tai padaryti kiek sudėtingiau). Antra, galite susirasti kolegą ar draugą, kuris bėgiotų kartu. Tikrai nesinorės palikti draugo ,,ant ledo” ir išbėgti bet kokiu atveju privalėsite, todėl laikytis plano bus lengviau. ,,Prisirišus” prie draugo galite išsikelti ir siekti bendrų tikslų.
Be to, reikėtų pridurti, kad žiemą įveikti ir nubėgti suplanuotą atstumą jau yra didelė motyvacijos bomba, nes tai daro toli gražu ne visi.

Pabaigai, reikia nepamiršti, kad po žiemos visada ateina pavasaris, o jį pasitikti geresnės formos visada smagu. Daugelis žmonių žiemos laikotarpiu šiek tiek patinginiauja, todėl įsidirbti pavasarį būna kiek sunkiau. ,,Užmigę” kūnas taip pat yra kur kas labiau linkęs į traumas. Todėl atsižvelgiant į šiuos veiksnius reikėtų nepamiršti išlikti aktyviems visais metų laikais ir žiemą stengtis nestabdyti treniruočių.

Turite savų patarimų kaip bėgiojate žiemos laikotarpiu? Pasidalinkite. 🙂

Palikti komentarą

0 Shares 194 views
Share via
Copy link