Kodėl kineziterapeutas niekada nelieps nustoti judėti?

Kodėl kineziterapeutas niekada nelieps nustoti judėti?

Jau gerus 40 metų mūsų fizinis aktyvumas tolygiai mažėja, proporcingai augant mūsų technologinei raidai. Visa mūsų namų ir darbo aplinka prikaišiota nuotolinių wifi, bluetooth palaikančių įrenginių. Mums nebereikia kulniuoti iki kito namo aukšto arba iki kito ofiso galo kad atsispausdintume,kokį lapą ar faksu išsiųstume laišką. O namuose beveik viską pradedame valdyti vien savo mobiliuoju telefonu, net žolę mums pradeda pjauti robotai. Blogiausia, kad dauguma mūsų jaunųjų atžalų net neužsiima jokia sportine veikla.

Pagal naujausią pasaulio sveikatos organizacijos statistiką net 39 procentai pasaulio gyventojų, virš 18 metų turėjo problemų su kūno svoriu. 2019 metais net 38 milijonai vaikų iki 5 metų turėjo problemų su savo kūno svoriu.

Ką tai reiškia kiekvienam iš šių žmonių?

Tęsiantis tokioms tendencijoms dauguma pasaulio gyventojų gyvens dar labiau neaktyvų, mažiau sveiką gyvenimą, kuris labai dažnai veda link traumų fizinio aktyvumo metu arba lėtinių ligų pasireiškimo.

Be to, skausmas yra žymiai dažnesnis mūsų palydovas nei prieš 40 metų. Dažniausiai žmonės jaučia įvairių kūno vietų skausmus. Dažniausiai klientai skundžiasi čiurnos sąnario patempimu. O net 80 proc. pasaulio žmonių yra bent kartą patyrę nugaros skausmus. Šie skausmui lemia dar tingesnį gyvenimo būdą, dėl kurio dažnai galime patirti lėtinių ar ūmių kelio arba peties pažeidimų. O esant šioms patologijoms reikės suprasti, ką reiškia priekinio stalčiaus  testas ar užšalęs petys. Niekas juk nenorėtų išmokti šių keistų žodžių?

Tai kaip šią situaciją galėtume pataisyti?

Visiems žmonėms vienoje ar kitoje gyvenimo situacijoje reikalingi koreguojantys pratimai, kurie padėtų nustatyti netaisyklingą judesį ir suformuotų tinkamą judesio stereotipą.

Koreguojančių pratimų taikymas susideda iš keturių etapų:

1 – Netaisyklingo judesio šalinimas (savi masažas). Jo metu stengiamasi atpalaiduoti įsitempusias kūno vietas.

2 – Tempimo pratimai. Parinktos technikos padės pasiekti tinkamą raumenų ilgį arba fiziologinę judesio amplitudę.

3 – Judesio stereotipo formavimas. Izometrinio įsitempimo metu žmogus mokomas taisyklingo judesio atlikimo.

4 – Tikslingas funkcinis judesys. Koreguotas judesys įtraukiamas į dinaminius judesius arba jų kombinacijas.

 

Tik pereidami šias keturias stadijas, mes galime išmokti taisyklingų judesių arba jų kombinacijų, tas padės mums judėti erdvėje be traumų ar skausmo.

Kineziterapeutai esant skausminiams sindromams visada taiko koreguojančius pratimus ar jų derinius, kas padeda klientams sumažinti kasdieninio diskomforto būseną. Nežinai, kaip sau padėti? Pasinaudok individualia prevencine sporto programa.

Judėkime protingai.

Pratimai yra rekomendacinio pobūdžio. Prieš pradėdami fizinį aktyvumą pasitarkite su savo šeimos gydytoju ir/arba fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoju, ir/arba kineziterapeutu.

Palikti komentarą

135 Shares 181 views
Share via
Copy link