Pritūpimas ant vienos kojos? Ar nežaloji savęs?

Pritūpimas ant vienos kojos? Ar nežaloji savęs?

Pritūpimas ant vienos kojos yra retai atliekamas pratimas kasdieninėje sporto programoje. Ir be reikalo, nes tai vienas iš sudėtingesnių ir rimtesnių pratimų, kuriuos derėtų įtraukti į savo užsiėmimus. Tačiau mažai kas žino, kad jis yra ne tik puikus pratimas, bet ir puikus testavimo pasirinkimas. Šis judesys puikiai padeda įvertinti dinaminį lankstumą, liemens ištvermę ir neuroraumeninę judesių kontrolę. Moksliniai straipsniai jį rekomenduoja naudoti kaip judesio tikslumo vertinimo priemonę.

  • Atliekant pritūpimą klientas turėtų stovėti ant vienos kojos ir rankas laikyti ant liemens, žvilgsnis nukreiptas į priekį.
  • Pėda turi būti nukreipta į priekį. Koja ir liemuo neutralioje pozicijoje.

 

Atlikus judesį svarbu stebėti kelio ir klubo judesius, liemens stabilumą ir rotaciją.

Dažniausios klaidos ir priežastys

1 – Kelio sąnarys linksta į vidų.

Jei klientas pratimą atlieka taip, galime įtarti, kad šlaunies pritraukėjai ir kiti aplink kelio sąnarį besitvirtinantįs raumenys yra per daug aktyvūs. Labai svarbu stiprinti vidurinįjį ir didįjį sėdmens  raumenį bei hamstringų raumenis.

2 – atliekant judesį klubo sąnarys kyla labai aukštai arba leidžiasi labai žemai.

 

Tokiais atvejais labai svarbu įvertini liemens raumenų jėgą ir palyginti juos tarpusavyje. Taip pat nepamiršti įvertinti visų sėdmens raumenų jėgos.

Esant kitiems netinkamiems judesiams pritūpimo metu galima atlikti papildomų testų ir pakoreguoti savo individualią sporto programą tam tikrais prevencinės programos sportiniais pratimais.

 

Atradai save bent vienoje iš nuotraukų? Išdrįsk kreiptis patarimo ir pratimų. Niekada ne per vėlu išmokti sportuoti taisyklingai.

 

Judėkime protingai!

 

Kineziterapeutas R. Venskaitis

 

Pratimai yra rekomendacinio pobūdžio. Prieš pradėdami fizinį aktyvumą pasitarkite su savo šeimos gydytoju ir/arba fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoju, ir/arba kineziterapeutu.

Palikti komentarą

0 Shares 171 views
Share via
Copy link