Kraujotaka – kodėl tai svarbu

Kraujotaka

Kraujotaka – kodėl tai svarbu

Kraujotaka organizme ir žmogaus našumas; šie du dalykai eina koja kojon. Pagerėjusi raumenų kraujotaka ir deguonis reiškia, kad galite šiek tiek ilgiau pasportuoti ar nubėgti šiek tiek toliau. Geresnė ir greitesnė kraujo cirkuliacija organizme teigiamai veikia jūsų energiją.
Tačiau, klausimas kyla, ką galime padaryti, kad pagerintume savo kraujotaką ir kokie yra blogos kraujotakos rezultatai? Šiame straipsnyje pabandysiu atsakyti į tai.
Jūsų širdis veikia kaip siurblys, pernešantis deguonies ir maistinių medžiagų turinčio kraujo į jūsų organus, o deguonies neturintis kraujas grįžta iš jūsų organų į plaučius, kad vėl gautų deguonies. Gera kraujotaka yra svarbi ir dėl to, kad į organizmą patektų daugiau maistinių medžiagų, ypač deguonies.

Gera kraujotaka svarbi nes:

Pagerina cirkuliacija
Pagerina psichinę veiklą
Stabilizuoja kūno temperatūrą
Palaiko pH pusiausvyrą
Pagerina maistinių medžiagų pernešimą į ląsteles ir iš jų
Stiprina imuninę sistemą
Padidina medžiagų apykaitą
Pagerina treniruočių efektyvumą

Pagrindiniai požymiai, kad kraujo cirkuliavimas sutrikęs:
Galūnių dilgčiojimas
Galūnių nutirpimas
Pulsuojantis galūnių skausmas
Mėšlungis
Skausmas
Galvos svaigimas
Insultas
Blogos kraujotakos priežastys:
▪️ Sėdimas gyvenimas
Mes daug sėdime. Darbe, namie, mokykloje ar prieš televizorių. Kai tik įmanoma, labai svarbu keltis ir aktyviai veikti, kad mūsų kraujas tekėtų.
Sėdimas gyvenimas gali sukelti nutukimą, kuris gali sukelti arteriosklerozę (arterijų sukietėjimą), kuris yra šalutinis diabeto poveikis. Jis susiaurina arterijas ir riboja kraujo tekėjimą. Be to, per daug sėdint, kraujas ir kiti skysčiai gali kauptis kojose, sukelti varikozę ir susidaryti pavojingi kraujo krešuliai.
▪️ Rūkymas
Tabake esančios cheminės medžiagos kenkia jūsų kraujo ląstelėms. Tai gali pakenkti jūsų širdies ir kraujagyslių funkcijai, o tai gali sukelti aterosklerozę – kai apnašos kaupiasi arterijose ir riboja kraujo tekėjimą.
▪️ Bloga mityba
Maistas, kuriame yra daug cukraus ir trans-riebalų, taip pat gali paveikti kraujo tekėjimą organizme, sukeldamas apnašų kaupimasi arterijose ir blogą kraujotaką. Labai svarbu valgyti subalansuotą maistą. Taip jūs jausitės daug geriau ir žvaliau.

Kraujotaka

Kaip pagerinti kraujo apytaką organizme:
Kad sveika mityba yra svarbu visi, kurie mane seka tikriausiai jau žino, bet yra maisto produktu, kurie padeda palaikyti gerą kraujotaką
▪️ Lašiša ir avokadai
Lašišoje ir avokaduose yra omega-3 riebalų rūgščių, kurios palaiko širdies ir kraujagyslių sistemą ir padidina kraujotaką.
▪️ Kajano pipirai
Padidina medžiagų apykaitą ir sustiprina kraujagysles.
▪️ Ciberžolė
Kurkuminas, ciberžolėje esantis ingredientas, padeda išvengti trombocitų susidarymo.
▪️ Goji uogos
Jos turi daug skaidulų, kurios padeda sustiprinti imuninę sistemą ir pagerinti kraujotaką.
▪️ Česnakai
Sakoma, kad česnakai kartu su ridikėliais, svogūnais ir porais valo kraują ir neleidžia kauptis apnašoms.
▪️ Imbiero šaknis
Imbieras gali padėti išspręsti virškinimo problemas ir padidinti kraujotaką.
▪️ Citrusiniai vaisiai
Citrusiniai vaisiai yra natūralūs kraujo skiedikliai ir teigiama, kad jie neleidžia kauptis apnašoms.

🔹 Gerkite daug vandens
Kraujyje yra plazmos, o plazma daugiausia gaminama iš vandens. Plazma tampa storesnė, kai dehidratuojate, todėl kraujo cirkuliavimas sulėtėja.
🔹 Masažai
Masažai gali padėti kai jaučiate skausmą bei sumažinti įtampą, tačiau jie taip pat gali padėti pagerinti jūsų kraujotaką. Masažo metu gaunamas spaudimas padeda pernešti kraują perpildytose vietose
Reguliari mankšta yra vienas iš svarbiausių dalykų, kuriuos galite padaryti, kad pagerintumėte savo kraujo cirkuliaciją. Bėkite, vaikščiokite, užsiimkite joga, plaukite, raskite mėgstamą sportą, kilnokite svorius – tiesiog atsikelkite ir pajudėkite!