Stuburo išvarža nėra mirties nuosprendis

Stuburo išvarža nėra mirties nuosprendis

Šių modernių dienų problema – nugaros skausmas. Daug sėdime, darbe, iš darbo automobilyje, namuose sofa, ir galų galiausiai kartojame viską iš naujo kitą dieną. Mažai skiriame laiko savo fiziniam aktyvumui, teisinames, jog neturime laiko, tačiau turime laiko atsisėsti ir pasižiūrėti serialo keletą serijų vienu prisėdimu. Pasyvumas yra viena iš pagrindinių problemų, kodėl stuburo išvaržos Jums gali būti mirties nuosprendis, kadangi net paprastas kojinių užsimovimas rytais gali būti tikras iššūkis.

TAČIAU stuburo išvaržos NEvisada būna problematiškos ir kelia skausmus. Ką daryti, jog jos netrukdytų gyventi?

Būkite aktyviais!

Pradėkime nuo to, jog magnetinio rezonanso išvados nėra mirties nuosprendis jums. Žmogus išgirdęs, jog turi išvaržą netgi aikteli ir su panika klausia kaip dabar bus, jeigu jau dabar turiu išvarža, senatvėje liksiu neįgaliųjų vėžymėlyje? Dažnas seno požiūrio daktaras taip ir nuteikia, ir uždraudžia išvis judėti. JOKS profesionalus gydytojas NEGALI Jums uždrausti judėti!!! Jūs privalote judėti ir gauti judesio, gauti pasipriešinimo treniruočių, YPAČ jei turite problemų su stuburo išvaržomis, kitaip bus tik blogiau. Mūsų kūnas yra unikalus, jis labai gerai adaptuojasi prie mūsų gyvenimo būdo, jis nėra birus, trapus ar toks pažeidžiamas kaip jums atrodo. Vien tam, jog ištempti 1% fascijos reikia beveik 1 tonos jėgos (925kg), Jūsų stuburo slanksteliai nėra trapūs, šie gali atlaikyti iki 4000 niutonų (iki 407kg, mokslinis straipsnis nurodo, jog tyrimas buvo atliktas ant negyvos struktūros, pagalvokime kiek apkrovos galėtų atlaikyti nuolatos adaptuojantis kūnas!) jėgą. O štai puikus stiprinimo pratimas ir pačiam kaklui!

Tiems kuriems patinka ilgai sėdėti telefone ir metalistams, kurie dažnai krato galvą 🙂

Pasižiūrėkime į viską plačiau. Žmonės iš įvairių šalių, pvz: Indijoje nešioja įvairius sunkius daiktus ant galvos, nereikia baimintis, jog skaitymas knygos ar žiūrėjimas į telefoną sukuria papildomas apkrovas kaklui, jeigu mes nedarome to ilgą laiką. Jeigu sėdime prie telefono sulinkę, darbe sėdime sulinkę, aumotobilyje sėdime sulinkę, namuose sofoje sukrintame tai net 2h sporto salėje Jums nepadės. Visų pirma keiskite savo gyvenimo būdą į aktyvesnį, tada Jūsų kūnas tam padėkos. Galite lankstyti galvą į priekį, atgal, galite daryti tą patį su stuburu. Mūsų kūnas yra sutvertas judėti, paklauskite parodoje dalyvaujančio kareivio, kuris turi išlaikyti “idealią” laikyseną, taip, jam bus skausminga, kamuos nuovargis. Bet tai juk puiki laikysena? Kodėl kamuoja skausmai? Nėra puikios laikysenos, yra judėjimas arba judesio stoka. Tik viskas susideda į mažus dalykus: kas, kaip ir kaip dažnai yra daroma. Pasyvumą visada reikia kompensuoti judesiu, kitaip atsiras raumenų sąstingiai, raumenys pavargs laikyti kiekvieną dieną Jums tenkančias tas pačias apkrovas ir perduos viską slanksteliams, o toliau problemos gali tik didėti. O štai čia galite matyti žymiąją nuotrauką, kuri buvo publikuota moksliniame straipsnyje:

Taigi kova su chroniniu skausmu, yra ganėtinai paprasta – tiesiog sureguliuoti žmogaus fizinį aktyvumą, suderinti mitybą ir poilsį. 2015m atliktas tyrimas, kurio metu buvo apklausta daugiau nei 3000 žmonių, kuriems tuo metu neskaudėjo nugaros. Iš šių žmonių 30% magnetinio rezonanso išvadose buvo rastos stuburo išvaržos, kurios nekėlė jokių nepatogumų (systematic literature review of imaging features of spinal degeneration in asymptomatic populations). Prisižiūrint save, išliekant fiziškai aktyviu, stuburo išvaržos nekels Jums bėdų.

Kitas svarbus klausimas daug kam aktualus: Ar treniruojantis aukšto intensyvumo treniruotėse, kuriose vyrauja kompresija ir šlyties jėgos Jūsų stuburui gali pakenkti stuburo slanksteliams ar diskams?

Ne. Trumpas atsakymas – dozuoti apkrovas kiekvienam atitinkamai skirtingai (priklausomai nuo sporto stažo ir dabartinės fizinės būklės). Kaip ir minėjome mūsų stuburas nėra birus, jis tikrai patvarus ir raumenų, raiščių, fascijų, bei sausgyslių pakalba sukurtas atlaikyti milžiniškas apkrovas. Reiktų prisiminti, jog reikėtų saikingai pasirinkti fizinį krūvį ir pradėti nuo mažų svorių, tačiau darbas su svoriais turint problemų su nugara (ir ne tik) yra rekomenduojamas ir tai tik pagerins jūsų esamą sveikatos būklę. Jūsų gyvenimo būdas yra jūsų sveikatos vizitinė kortelė!

Straipsniai platesniam pasiskaitymui:

Van Ee, C. A., & Nightingale, R. W. (2000). Tensile properties of the human muscular and ligamentous cervical spine (No. 2000-01-SC07). SAE Technical Paper.

Text-Neck is bad science and fear mongering, November 22, 2014 – Greg Lehman

Palikti komentarą

45 Shares 36 views
Share via
Copy link